Dołącz do czytelników
Brak wyników

Metody pracy z ciałem

28 lutego 2018

NR 4 (Grudzień 2017)

Medytacja

Chaotyczny jak sztorm umysł może być również spokojny jak ocean w bezwietrzny dzień. Ostatnio modne praktykowanie medytacji nie jest popularne bez powodu – ludzie dostrzegli nonsens życiowego pośpiechu i zaczęli doceniać chwile wspaniałej ciszy, którą tworzą w swojej głowie dzięki medytacji.
 

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jaki jest główny cel medytacji?
  • Jakie korzyści płyną z treningu umysłu?
  • Jak urozmaicić medytację?

 

POLECAMY

Regularną praktykę medytacji uważam za jedno z najważniejszych ćwiczeń w moim życiu, dlatego dzisiaj chcę się podzielić kilkoma przemyśleniami na ten temat. Potraktuj to jako wstęp i zachętę do tego, aby zainteresować się medytacją.

W artykule postaram się krótko opisać, czym jest medytacja, jakie są jej rodzaje i w jaki sposób zacząć jej praktykowanie. To będą podstawowe i ogólne informacje, ale wystarczające do tego, aby zapoznać się bliżej z tematem i zacząć ćwiczyć.

Chcę również zaznaczyć, że opisuję medytację w bardzo praktyczny sposób, nie wnikając w kwestie religijne, filozoficzne ani historyczne.

Na początku był chaos

Swoją przygodę z medytacją zacząłem około dwóch lat temu. Z początku nie wiedziałem, jak się za to zabrać, więc postanowiłem zebrać trochę wiedzy o podstawach, aby później móc zacząć praktykę. Pierwsze kroki polegały na uświadomieniu sobie, czym jest chaotyczny umysł.
Procesy myślowe, których główną formą jest dialog wewnętrzny i wyobrażane obrazy, towarzyszą nam przez zdecydowaną większość życia. Jeśli jesteś osobą, która nie miała wcześniej styczności z medytacją, być może jeszcze nie zdajesz sobie sprawy z tego, jak dużo myśli przepływa przez Twoją głowę każdej minuty Twojego życia.

Możesz zrobić mały eksperyment – wybierz punkt na ścianie i wpatruj się w niego przez minutę. Obserwuj swój umysł, usłysz swoje myśli. Jeśli w ogóle uda Ci się wytrwać całe 60 sekund, prawdopodobnie cały czas będziesz słyszał mówiący do Ciebie wewnętrzny głos. Niestety, u większości ludzi na świecie procesy myślowe tworzą tak duży chaos, że nie odbywa się to bez konsekwencji dla ich ciała – pojawiają się zmęczenie, stres, napięcie, trudności z koncentracją itp.

Kontrolowanie myśli

Pomyśl więc, jak wyglądałoby Twoje życie, gdyby w Twojej głowie zapanował głęboki spokój? Gdybyś na każde życzenie mógł mieć tam absolutną ciszę? Medytacja to ćwiczenie, które pozwala oczyścić umysł z niepotrzebnych myśli i zamiast tego wprowadzić tam czystą przestrzeń.
Gdy praktykujesz medytację, myśli nie przychodzą do Ciebie same z siebie – to Ty decydujesz, co pojawi się w Twojej głowie. A jeśli...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań czasopisma "Naturoterapia w praktyce" w roku + wydania specjalne
  • Nielimitowany dostęp do całego archiwum czasopisma
  • Dodatkowe artykuły i filmy
  • ...i wiele więcej!

Przypisy