Dołącz do czytelników
Brak wyników

Medycyna wschodu

19 grudnia 2017

NR 1 (Czerwiec 2017)

Dieta w walce z kandydozą

0 35

Gdy jesteś zdrowy, możesz prawdziwie cieszyć się życiem. Dobry stan zdrowia oznacza stały i wysoki poziom energii, równowagę emocjonalną, jasność umysłu, odporność na choroby zakaźne, umiejętność obrony przed chorobami cywilizacyjnymi, co w rezultacie prowadzi do spowolnienia procesu starzenia i długiego życia.
 

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Co zrobić, gdy czujesz, że coś niszczy Twoje zdrowie?
  • Co zrobić, jeśli cierpisz z powodu braku energii i zmęczenia?
  • Co zrobić, kiedy masz problemy z trawieniem, skórą, depresją?

Być może przyczyną jest grzybica zwana kandydozą, czyli stan osłabienia systemu odpornościowego, w którym przestaje on pełnić swoją rolę ochronną przed rozwojem zakażenia grzybiczego, a choroba obejmuje stopniowo kolejne narządy wewnętrzne organizmu.

GRZYB CANDIDA

Obecnie jest około 196 rodzajów grzybów Candida, a tylko 15 z nich ma właściwości chorobotwórcze. Odmianą najczęściej infekującą organizmy ludzkie jest Candida albicans powodująca 90% wszystkich infekcji grzybiczych.

Mogą one powodować m.in. nerwice, depresje, alergie, przewlekłe zapalenie zatok, refluks, zespół jelita drażliwego, zaparcia, biegunki, grzybice paznokci, dróg rodnych czy też skóry.

Sprawcami pojawienia się tak dokuczliwych schorzeń mogą być: cukier, przetworzone, konserwowane pożywienie, silny stres, leki na nadkwaśność, antybiotyki, preparaty hormonalne i chemiczne przyjmowane w chorobach infekcyjnych oraz stosowane w chemioterapii i radioterapii.

Niestety, miejscowe leczenie objawów grzybicy – bez usunięcia kandydozy ogólnoustrojowej – jest pozbawione sensu.

ZASADY USTALENIA DIETY

Pomimo wielu czynników, które należy brać pod uwagę przy ustalaniu diety, pewne zasady są niezmienne. Spożywaj produkty świeże, naturalne, prawdziwe i hodowane najlepiej w sposób ekologiczny. Jedzenie powinno być bogate w czystą energię życiową tak niezbędną dla zdrowia fizycznego i psychicznego. Jeżeli jesz pożywienie, które jest pełne życia, sam odczuwasz pełnię. W zdrowej kuchni nie używaj zamrażarek, puszek, konserw, pożywienia sztucznego, z konserwantami, gotowego z torebek i innych nienaturalnych wynalazków. Zasada ta powinna być szczególnie przestrzegana w stosunku do dzieci i osób chorych. Żywność z upraw i hodowli biodynamicznych nie tylko posiada najwyższą zawartość składników odżywczych, lecz także ma smak i zapach znacznie lepszy niż ta z upraw i hodowli na skalę przemysłową. Coraz więcej osób wykazuje się inicjatywą w zdobywaniu takich właśnie produktów. Całe rodziny organizują sobie weekendowe wyjazdy do gospodarstw agroturystycznych, gdzie mogą zaopatrzyć się w ekologiczne warzywa, nabiał, owoce. Na pewno i w Twojej okolicy znajdują się takie miejsca, które warto odkryć.

Do bardzo ważnych zasad należy również spożywanie jedzenia w formie, w jakiej występuje ono w naturze. Oznacza to, że powinieneś konsumować produkty ze wszystkimi jadalnymi częściami, tzn. zboża z otrębami i kiełkami, owoce ze skórką, warzywa korzeniowe z natką. Produkty spożywcze w całości dostarczają wszelkich niezbędnych składników odżywczych, jak też zawartej w nich życiowej energii. Zupełnie pozbawione sensu, a nawet szkodliwe jest jadanie potraw z białej mąki, białego ryżu, a potem zapychanie się otrębami.

W walce z tymi schorzeniami pomaga:

  • zmiana sposobu odżywiania i nawyków żywieniowych,
  • odkwaszanie organizmu – im bardziej zasadowa dieta, tym lepiej,
  • stosowanie diety rozdzielnej (oddzielamy białka od węglowodanów),
  • wzmacnianie systemu odporności organizmu poprzez podawanie preparatów o działaniu probiotycznym, witamin, związków mineralnych, związków roślinnych i stosowanie leków homeopatycznych.

Żeby pozostać w zgodzie z naturalnym środowiskiem spożywaj żywność występującą w danej porze roku. Na przedwiośniu – dużo warzyw kiszonych i kiełków, wiosną z kolei dużo sezonowych ziół i warzyw zielonych. W lecie i jesienią w centrum Twojej diety powinny się znaleźć świeże warzywa i owoce, a zimą pełne zboża i warzywa strączkowe. Większość ludzi przez lata tak się właśnie odżywiała. Jednakże wraz z pojawieniem się przemysłu przetwórczego powstały chłodnie, a także rozwinął się transport na skalę światową. Z tego powodu możesz jeść truskawki w grudniu i cytrusy w północnej Europie. Odwracasz też ów naturalny porządek, gdy stosujesz diety zalecające spożywanie dużej ilości owoców i warzyw zimą lub gotowanych i słonych posiłków latem, np. dieta surówkowa zimą i dieta białkowa latem. Jest to sprzeczne z naturą, dlatego zimą możesz marznąć, zaś latem będziesz chorowity i osłabiony. Dlatego nie myśl już o żadnej diecie, tylko o pow...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań czasopisma "Naturoterapia w praktyce" w roku + wydania specjalne
  • Nielimitowany dostęp do całego archiwum czasopisma
  • Dodatkowe artykuły i filmy
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy